Το κουνουπίδι ανήκει στην οικογένεια των κραμβοειδών, όπως το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών ,το μπρόκολο και το kale. Είναι ένα από τα πιο υγιεινά λαχανικά του πλανήτη. Το βρίσκουμε πολύ εύκολα και αξίζει μια θέση στη λίστα με τα superfood. 
Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, K, φυλλικό οξή και βιταμίνη Β6. 
Ακόμα περιέχει σουλφοραφάνη που μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου, και να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς. Επίσης προσφέρει και αντιφλεγμονώδη προστασία.
 
To να μαγειρεύουμε σωστά το κουνουπίδι είναι σημαντικό προκειμένου να επωφεληθούμε στο μέγιστο από αυτό. Το κουνουπίδι έχει την τάση να αναδύει μια ιδιάζουσα οσμή θείου όταν θερμαίνεται και μάλιστα, όσο πιο πολύ μαγειρεύεται, τόσο πιο έντονη είναι η οσμή αυτή. Για να την αποφύγετε ελαχιστοποιήστε το χρόνο μαγειρέματος και ταυτόχρονα εμποδίστε την απώλεια των θρεπτικών συστατικών του.
Είναι προτιμότερο να μην τηγανίζουμε το κουνουπίδι, διότι η βιταμίνη C καταστρέφεται και βέβαια αποδίδει περισσότερες θερμίδες.
 
Το κουνουπίδι μπορεί να καταναλωθεί και ωμό σε σαλάτες. Για να το καθαρίσετε και να απομακρύνετε από τις εσοχές του έντομα και κάμπιες που πιθανότατα υπάρχουν, τοποθετήστε το σε κρύο νερό με αλάτι και αφήστε το για 15΄. Έτσι, οι ανεπιθύμητοι επισκέπτες δε θα βρεθούν στο πιάτο σας.
 
Το κουνουπίδι όταν είναι φρέσκο πρέπει να είναι λευκό, χωρίς μαύρες κηλίδες και αρκετά βαρύ για τον όγκο του. Τα φύλλα που το σκεπάζουν χρησιμεύουν για να προστατεύουν το λουλούδι από τον ήλιο, αλλά κατά το μαγείρεμα, καλύτερα να τα αφαιρέσετε.
 
Διατηρείται στο ψυγείο για αρκετές μέρες, καλά αποθηκευμένο και προστατευμένο από την υγρασία.
 

Alexandros Papandreou © 2004-2017. All rights Reserved.